Fisk

Tisadg kväll. Jag sitter i min soffa o väntar på pojkvän. O väntar... O väntar. O väntar. Skickar surt sms. "Kommer snart". O väntar... O väntar... Och väntar. Sent om sider kommer pojkvännen in genom dörren. "hej älskling" Snabbt tillägg när han ser minen  i mitt ansikte "förlåt att jag är så sen!!!".
Ställer mig upp o sträcker mig vaksamt framåt för att få en puss. "du luktar fisk. O du har inga pluspoäng att ta ut just nu". Pojkvän traskar till badrum. "har du en svamp eller nåt att gnugga med? Eller vänta, det funkar nog ändå.". Jag står vaktandes i hallen med svampen i högsta hugg "är du helt säker? Jag har klorin!!."
Därefter blir det tillkännagivet att han har stuckit sig på en tagg på en fisk som de inte visste om den va giftig eller inte, o ett frenetiskt letande efter bilder på fiskar påbörjas, surmulenhet byts av med oro.
Senare, nedbäddad i sängen. "Men det är orättvist. nu blev jag ju orolig så jag hann ju knappt va sur". "Jepp, jag o Thomas planerade det hela hemvägen." Tystnad. "Du kan få va sur nu om du vill...?".

Pojkvänenn är dock fortfarande i bruk o lever o mår bra. :P

Imorgon blir det Ulf Lundelll konsert med hela familjen, jippiiiiee! Dessutom ett par välbehövda dagar med ledighet så att jag inte börjar döda kunder.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Hihi, men det var ju snällt att han erbjöd dig att sura! :)

2009-08-06 @ 21:44:24
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0