Prioritera mera

Ja, en hel massa saker här i livet kommer i slutänden ner till nåt som måste prioreteras. eller prioriteras bort snarare, som iaf är vanligare i mitt fall. :P
Jag brukar vara ganska bra på att prioitera, förutsatt att jag nu har några pengar att bolla med, vilken ju nu inte är situationen i mitt liv för tillfället, vilket gör det hela en hel del svårare. Om jag tjänar hyfsat med pengar så har jag inga problem med att få dem att räcka hela månaden o sätta undan det jag behöver (vilket inte betyder att jag inte shoppar eller dricker öl för resten, man måste ju ha kul också). Men om lönen är slut efter att man har betalat hyra o telefonräkning så är det jävligt knepigt.
Denna månaden råkade jag på nåt mystiskt sätt få lite pengar i handen o jag var självklart tvungen att, i min grymma shopping-abstinens, prioritera ett par zebramönstrade jeans. (dom kostade 300, HALLÅ!!??!!)
Detta betyder att Jag nu har fått prioritera bort andra saker, såsom mat och annat oviktigt, för att klara mig fram till löning på tisdag. Alltså spenderade jag hela gårdagen med att baka eget bröd. Det kostar ju inget när man har alla grejer hemma,  o så smakar det gott:)
Jag har nu 40 kr i plånboken, o 39 kr på kontot. Alltså kan jag köpa mjölk veckan ut o en öl på rockbarenv på lördag. Så även det löste sig!!





Ps. Jag färgade håret igår också, o idag gymade jag. Då svettades jag litegrann. Alltså fick jag en lila-rosa liten rännil ner på kinden. Detta upptäckte jag alltså när jag hade kommit hem. Undra om de andra på gymet trodde att min hjärna höll på att rinna ut eller nåt? :P Haha...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ang "bröst" så ja typ så... :) Angående dina (mina) 300 kr så tänkte jag att det kanske kunde ha gått till mat eller ngt annat nyttigt men finns det zebrajeans för 300 så finns det liksom ;)

2009-08-20 @ 10:04:24
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0