Chickflick, ledighet o könsorgan

Efter lördagens utsvävningar så vaknade jag, pigg o alert (inte) kl halv tolv på söndagen o gjorde mig redo för att fösa iväg pojkvännen till surfandet o själv gå ner till spårvagnsspåret o hälsa min minsta storasyster välkommen till Gbg.
Vi fann varandra, hon blev klippt (jättefin blev hon!) o sen gjorde vi oss redo att åka in till stan för att titta på The Proposal på bio.
Efter en del dramatik pga kort och biljettförvirring från min sida (klant) så kom vi in i salongen. Vi kom in sist, o jag hade självklart bokat platser ganska långt upp i mitten, så det blev till att "ursäkta-mig-förlåt-kan-jag-bara-komma-förbi"-a sig in till sätet. Jag satte mig ner o kikar sen frågande upp på systra mi, som fortfarande brottas med popcorn, dricka, jacka osv. Jag sträcker mig upp för att ta popcornen o underlätta hennes försök o då hör jag med mitt östra öra "Jaa, jag försökte liksom slida ner, men det gick inte riktigt."
SLIDA!!! Detta förbjudna ord som bara sammankopplas med pervon eller mellanstadie-sexualundervisning (hua!) sa alltså min syster högt i biosalongen for all to hear. HAHA!! Jag kände hur skrattkramperna började smyga sig på, från magen o uppåt tills de nåddeså högt att jag var tvungen att bita mig i handen o gråta för att inte uppröra ännu fler människor. :P  Allt medans min syster desperat försökte förklara att det va ju "slajda" hon hade tänkt att säga, fast sen tyckte hon det lät töntigt, o tänkte på "glida" istället. Detta är alltså ingen lyckad kombination, för er som inte hade räknat ut det.
Hur som helst så va det kul, filmen va bra, vi åkte hem o fortsatte ha trevligt, slida till trots. Hehe...
På måndagen gick vi på stan, jag fick som vanligt storshoppa receptbelagda grejer på apoteket (det är deprimerande att känna att man ger mer pengar till apoteket än till hm, lindex, shock o dinsko sammanligt var o varannan månad...), o vi fikade o hade mysigt. Efter detta satte jag Jessan på en spårvagn mot annat mål o sen åkte jag hem för att fortsätta titta på film o mysa med pojkvänne. mmmmm! :) Det va en bra ledighet!

Nu ska jag sätta in mina nyjästa bullar i ugnen så jag får nybakat bröd snart:)


Kommentarer
Postat av: Lova

HAHAHAHAHA

HAHAHA!



tack äntligen att det händer något roligt i ditt liv så jag får lite roligt i mitt :D Detta kommer jag leva på länge, det är perfekt om man känner sig lite nere, så börjar hjärnan plötsligt tänka: slajda-glida=slida!



hälsa din syster att jag är enormt tacksam, och va skönt att du har haft det bra =) puss

2009-07-28 @ 23:05:09
Postat av: Jessan

Lova: Jag är glad att jag har glatt någon här i livet (förutom Sanna) men min felsägning! :)

2009-07-28 @ 23:07:29
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0