På tal om komedier...

...så kändes det nästan som att jag va med i en sådan i onsdags. En tragi-komik kanske snarare.
Hur som helst, dagen började lida mot sitt slut o min kära kollega höll precis på att skölja ur några slingor vid shamponeringen när hon helt plötsligt, pga sitt extremt dåliga blodtryck, började må dåligt. Och HOPPSAN, dör gick nyanseringen åt helvete, hon ber mig ta över o jag kommer dit o tittar- håret är grönt. Tjoho tänker jag o börjar köra blonderingstvätt för att få tillbaka de fina slingorna som va där först. I ögonvrån ser jag då hur min kollega helt plötsligt liksom ramlar av stolen o ligger på golvet i en hög, ej kontaktbar. Ok, tänker min hjärna-PANIK.

Blekning i kundens hår.
Kollega avsvimmad på golvet.
BLEKNING I HÅR.
KOLLEGA PÅ GOLVET!!!!


Jag slänger på lite vatten på kundens hår o springer sen fram till min kollega, slår lite på henne, letar upp mobil o ringer hennes man. Slänger mig på kunden igen (nu var kollegan vid medvetande igen) sköljer, torkar, bokar ny tid o lyckas stå där pigg o glad när min nästa kund kommer, efter ca 7 minuter efter krisen. Mindre händelserika dagar har jag ju varit med om kan jag ju tala om.

Idag klippte jag en tant som va så gammal att hon kallade bögar för homofiler, det tyckte jag va kul. Haha!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Herregud så du har det på ditt jobb. Det är ju riktigt spännande. Hur gick det med henne och vad sa kunden? kram

2009-07-30 @ 21:03:59
Postat av: Jessan

Du kan ju inte klaga på att du har ett händelsefattigt jobb iaf! ;)Puss

2009-07-31 @ 10:52:22
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0