skooooooooo

Jag är något av en sko-fantast, det kan jag villigt erkänna. En sko-samling är inte komplett om den inte innehåller pumps, stövlar, sandaletter o stövletter o boots i alla möjliga färger, former, klackhöjder o lack o läder o satin o gud vet allt.(det är alltså INTE sneakers jag samlar på, sneakers o gympaskor är liksom knappt skor, de är bara nåt man måste skyla fötterna med ibland.)  Alltså så har jag en bit kvar, men jag anser att jag iaf är på god väg.
Av detta kanske man kan utläsa att jag spenderar en del tid i skoaffärer, både på internet o irl, o därmed också provar en herrans massa skor.
Detta för mig till dagens fundering. Jag har de senaste iaf 6 åren alltid haft strl 39 i skor. Detta har passat mig utmärkt i o med att det är lite av standard fotstorleken o nästan alltid finns i affärerna. (typ som att ha 75 B i bh storlek, jag har ännu inte upplevt den dag då jag inte kan hitta en bh som passar). På senare tid har jag dock i flera fall fått byta min gamla hederliga 39a till en 38a. Har jag lyckats banta ner mina fötter? Eller blir svenskarna mer o mer storfotade så att de börjar göra storlekarna större? Typ som med kläder för att vi generallt börjar bli så feta? Detta förundrar mig, o irriterar mig lite också. Hur ska jag nu kunna bestäla skor från internet o va säker på storleken?!  Dessa i-landsproblem... 

Kommentarer
Postat av: Jessan

Hm... tjaa, bra fundering där ;) Japp, Andreas red på Hagge. Och jag misstänkte att du inte skulle gilla mina islandshästplaner men jag står vid mitt ord. Förstår du hur smidigt det var att sadla och sitta upp?? Nåväl, vi får väl se hur det går :)

2009-07-25 @ 10:41:12
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Frida

Tja på dig du sko-galna tjej;) du är för go med ditt skohandlande, och tänk när du kämpade med mig i Göteborg för att jag skulle köpa nya skor, haha!

Ha de gott! puss o kram

2009-07-25 @ 18:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0