Sweden Rock

Ja, jag var alltså på Sweden Rock förra veckan. Det är liksom så stort att det är svårt att sammanfatta, det va massa skratt, lite tårar, lite svett (vilket va ganska dåligt, det brukar va MKT svett, men i år var det kallt), stelfrusna tår, dåliga skämt, massa alkohol o massa bra musik. Helt underbart alltså.
Vi bodde grannar med ett gäng galna skåningar som stängde in oss i partytältet med gult "kraftkabel"band, o då satte vi upp en skylt "Mata gärna djuren. Öl är också mat." och det satte liksom ribban för hela resten av veckan. Det var även nakenfotboll och nakenlimbo, killar i borat-dräkter, Henke blev såld på second hand, vi hade mariekex krig med skåningarna, vi satt o lyssnade på en skiva med enbart homers "DOH" på, man stod i svinlånga toalettköer o man träffade en jäkla massa folk.. jag kan liksom inte beskriva allt. Därför täntke jag bara dra ett par roliga situationer, som exempel, o nöja mig med det.

1. Daniel o jag har tittat på Heat o går mot utgången med varsin cider i handen, dessa får man inte ta med sig ut. Vi stannar vid sista soptunnan o Daniel börjar häva sin cider. På andra sidan soptunnan utspelar sig följande:
Tjej: "Vi slänger de här, vi får inte ta med oss dem ut."
Kille: "Nää, jag vill inte slänga min."
Tjej: "Men du kan ju inte ställa dig här o svepa den heller!!"
Kille, tittar på Daniel: "Men...Han gör ju det!!!" *pekar*
Tjej: "Men...Jaaa.... Men han kan det, för han har lila solglasögon!!!"

2. Vi står o tittar på Journey när en väldigt full, medelålders man lägger sig i gräset framför oss.
Jag: "Madde, peta på honom med tån då så att jag får ett kort på honom!"
Madde petar, mannen drar tag i hennes ben så hon ramlar o liksom hamnar grensle över honom.
Jag:"HAHAHAHA!!"
Madde: "Men va fna??!!"
MAn, lite halvt gubbsjukt: "Det är inte varje dag du grenslar en 40åring va?"
Madde, väldigt sakligt: "Jodå, jag grenslar min pappa varje dag hemma, fast han är förvisso 50. Du vet, sex är någonting fint, det ska man hålla inom familjen."

3. Ett gäng står utanför vårt partytält o tittar på vår "Mata gärna djuren skylt"
Kille 1: "ok, om vi är snälla o inte matar er med träsprit, köper ni en tshirt av oss då?"
Vi: "eehhh...nä."
Kille 1: "omen kom igen nu, ni får en tshirt OCH en skiva för 100 spänn. Vilket band skulle i vnaliga fall ge er det för bara en hundralapp??!!"
Jag: "Ehh... Ett som det går väldigt dåligt för..?
Kille 2: "HAHA!! BURNED!!"
Kille 1: "Ditt jävla pucko, du spelar ju också i bandet!!"

4. Allmänt fyllesnack i partytältet.
"Öl är också mat... Djur är också mat...Människor är också djur... Judar är också människor... Skåningar är också judemat..."

Jag tror jag slutar där. Det är så internt att ingen kommer fatta nåt ändå. Haha!

Idag har jag förresten skaffat en ny bebis. Den tog över tre timmar att göra, o den gjorde svinigt jävla ont, men nu är jag nöjd för ett tago jag tror den blev jävlgit grym!! :D:D:D

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, låter som om ni har haft det bra trots att det varit lite kyligt! :)

2009-06-10 @ 08:50:09
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0