Truth hurts

Ok, en gång för alla nu då: VÄRMLÄNDSKA ÄR DEN FULASTE DIALEKTEN SOM FINNS!!!!!!!!!!!!!!!

"Så ungefär hur mkt vill du att vi ska klippa?"
"Te oxlerra ungäääfaeeer"

Ursäkta mig, men oxlerra?? Var fan är oxlerra?? Och så finns det folk som klagar på småländska!! Nog för att småländka kan låta bonnigt, men om man pratar värmländska så låter man inte bara som en bonde, det låter som om personen i fråga har ett gravt förståndshandikapp. Jag förstår verkligen inte hur barn blir till i Värmland, för nåt osexigare sätt att prata får man ju leta efter. Låååååååångt borta.

Och när jag ändå är igång kan jag också säga att det är någon som seriöst bär med sig åtta hemköps-kassar (jag skojar inte han hade ÅTTA kassar i händerna!!) på en proppfull spårvagn måste ha ett alvlarligt problem med att inse fakta. Typ som sånt där grundläggande att det helt enkelt inte funkar när annat folk också vill få plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0