Natural Pirate

Jag har för första gången i mitt liv hittat en alldeles speciell foundation. Nej, den kostade inte 400 kr, och nej, den tar inte bort dubbelhakor. MEN nyansen på den har benåmningen "Natural". Och det passar MIG!! Ni kanske inte förstår hur stort det här är? Men det råkar va så att jag är en sån jävla ursvensk att jag hela mitt liv har fått leva med foundations i tonerna "ivory", jag är liksom inte bara blek i hyn. Jag är genomskinlig. Det måste ju lätt varit nån nordisk person som har namngivit denna foundation, o äntligen kan jag känna mig normal! Tack, snälla sminkmännikska.

På tal om nånting helt annat så är ju min kära pojkvän väldigt engagerad i det här med Eu-valet, o främst Piratpartiet då självklart. O jag har inget emot dem, o som en liten revolt så funderar jag faktiskt på att rösta på Piraterna själv, bara för att jag tycker allting är så jävla löjligt. Hade staten tänkt att gå så hårt fram mot nedladdningen så skulle de gjort nåt för länge sen o inte låtit det gå så långt som det har nu. Då får de fan stå sitt kast! O dessutom gillar jag inte att folk ska kunna få mer insyn i folks liv bara sådär, det känns som att det kommer att utvecklas till nån typ av "storebror ser dig"-grej. Jaja, det va en parentes.
Hur som helst, det förestående valet fick oss att diskutera lite politik på jobbet, o min chef började prata om förra valet. Hon är, som många andra, inte alls intresserad av politik på nån nivå, men hade ändå fått frågan vad hon tänkte rösta på i förra valet av en kund. O hennes svar blev typ:
"tjaa, jag vet inget om sånt där, jag röstar väl på Sverige-demokraterna eller nåt",
varpå hennes kund såg ganska chockad ut. Om ni inte förstår det roliga i det kan jag upplysa er om att hon heter Arezo, är född och delvis uppväxt  i Iran o alltså inte direkt Sverige Demokraternas älskling. :P Det va humor på hög nivå tycker jag. Tänk så fel det kan bli. haha!

Nu ska jag fortsätta bränna skivor till SRF! :D jag har blivit lite trött på att räkna dagar nu (15 dagar till festivalen, 13 tills jag åker) så jag kom på mig själv med att börja räkna timmar istället. Det är alltså 12 hela dagar kvar (12d*24h=288) plus ungefär 12 timmar till, för vi tänker åka tidigt på måndag morgon (288+12=300). 300 timmar kvar alltså, o eftersom det är 12 dagar kvar så kommer jag ju sova typ 100 timmar av de 300 kvarstående timmarna, vilket betyder att det i stort sätt bara är 200 timmar kvar att vänta!! :P (200h*60 min=12000 min)

En bra sak till är att jag vann en makeuprådgivning, hudvårdskurs o  smink värt 500 spänn från Mary Key!! Jag som aldri vinner nåt. Haha! Så på söndag ska jag bli rådgiven o få gratisgrejer. tjohooo! O så kommer inte Daniel va borta hela veckan heller. Han kommer hem redan imorn!!!!! Det känns som att jag har saknar honom mer nu trots att det inte har gått längre til än vanligt sen vi träffades, bara för att jag hade ställt in mig på att sakna honom ändå tills på fredag. konstigt va? haha... jaja, bränna skiva var det!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi.. Sverigedemokrat! :) Men kommer jag och förstör för er nu då?

2009-05-20 @ 15:39:00
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0