Bok

Jag har en (ibland irriterande) vana att gå in i en helt annan värld när jag läser böcker ibland. Detta fick min kära mor erfara många gånger när hon försökte få kontakt med mig i min ungdom. Typ "Sanna, glöm inte att ta ner din tvätt" "Mmmmhhhmmm". O egentligen har jag inte hört, eller iaf inte registrerat, ett enda ord.
Nu har jag dock tagit detta ett steg längre. Jag håller fortfarande på med min neverending fantasyserie, o nu förföljer böckerna mig i mina drömmar!!! De senaste två veckorna har jag drömt saker kopplade till böckerna minst tio gånger.
Jag har varit en av kvinnorna med Kraften (alltså inte riktigt magi, men man kan göra massa coola saker), jag har sprungit omkring med svärd o fightats med trollocker (monster, nästan mänskliga, men de är längre o har kroppsdelar från olika djur), jag har bott i hov o jag har varit stalldräng. Jag är mest imponerad av mina färdigheter med svärdet faktiskt. Jag va grym!
Min poäng är dock att det blir väldigt förvirrande att vakna av att mobilen börjar låta när man är så inne i någotntng helt annat. Jag är under en halv vaken sekund helt övertygad om att döda trollocker är min livsuppgift, innan jag inser att jag inte ska döda nåt alls- jag ska gå upp o gå till gymet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0