American Crew

Ibland är det bra att vara frisör. En fördel är till exempel att ha en massa säljare som fjäskar för en o bjuder en på visningar av nya kollektioner, helt gratis. :P Ännu bättre är det att det alltid finns gratis tilltugg o alkohol på visningar, eftersom frisörer rent allmänt verkar ha ett ganska osunt leverne.
Så igår efter jobbet åkte jag in till stan för att ta mig till lokalen som en gång var min skola, där visningen skulle hållas.
Väl där så fick man en supergod smoothie o vitt vin, och eftersom jag inte hade ätit sen lunch så åt jag mig mätt på kexpinnar. Sen satt vi där o fick information om sälj-teknik (gud jag avskyr försäljare, jag avskyr att behöva vara en ännu mer), American Crew produkter o deras nya klippningar för säsongen, ganska trevligt faktiskt.

Eftersom de som höll i visningar är hurtiga säljare ut i fingerspetsarna så stod de o pratade mkt, skrattade mkt o slängde sig med en massa liknelser osv. Då kom jag att tänka på en sak.
Den kvinnliga säljaren pratade om att upplysa kunderna om hur de ska ta hand om håret o olika produkter o sådär. Då kom ständigt liknelser som "Ja, du vet när du har varit hos hudterapeuten/ på spa-helg/ tandhygienisten- de pratar om hur du ska göra o vad du ska använda för produkter...." o alla nickade igenkännande, utom jag.
Jag menar, är jag den enda normala människan som inte har råd med hudterapeuter o spa-helger??!!? Är det något som ingår i den normala svenskens budget o planering? Det måste va nånting med stadsmänniskor, för jag känner då inte igen det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0