Home Sweet Home

I fredags åkte jag o älsklingen hem till Småland. (Är det inte konstigt att ajg först åker HEM till småland, o sen åker jag HEM till Göteborg också? Det måste va något mellan-stadium innan jag riktigt vet vart jag faktiskt hör hemma.)
Jag har bara ett ord för detta- ÄNTLIGEN! Jag har inte varit hemma en hel helg sen påsk, o nu var det verkligen på tiden. Vi hade så kul:) Iaf tror jag att Daniel hade det också, trots att han utsattes för diverse nya släktingar o vänner, haha! (Men alla älskar ju såklart honom som vanligt så det borde ju inte va nåt problem. :P) Jag lyckades till slut träffa Lova i Eksjö, vilket var väldigt trevligt, efter alla dessa försök. Annars blev det mest god mat på altanen med familjen, gos med kotten o så. För att inte tala om låd-rensningen från vinden. Ja gick igenom massa gamla bebiskläder som mamma hade sparat. Men jag tror hon ljuger, så liten har jag aldrig varit!

Det roligaste av alla besök var nog dock det hos farmor. Hon visste ju inte alltid vem jag var o så, men jag o pappa sjöng "Oooooovan där randas morgonen, ooooo där hemma, samlas helgonen. Vi ska dåå förtälja, om vår resa här, vi förstår hans vägar bättre ovaaan dääääär" för full hals o hon såg så glad ut så. Sen tittade jag på gamla kort, varpå farmor sticker fram näsan när jag får fram hennes gamla bröllops-foton o säger "Ja, men titta vilka tjocka kinder vi hade då!". Jag vet inte om det är en bra eller dålig kommentar, men men.

Idag har jag shoppat. Massa såna där nödvändiga grejer typ medicin, en ny tröja o underkläder. O så köpte jag även min första julklapp!! :D:D Ok, jag erkänner, min perfekta rosa syster hann före mig, men så gör hon ju också sin julklappslista i Excel, jag menar, det är inte normalt!!! ;)
Nu ska jag lägga mig i soffan i mitt nystädade kök, med gott samvete för att jag har tränat o gjort allt jag har planerat. YES!


Kommentarer
Postat av: Jessan

Hihihi, japp excel is the only way to do it! :)

2009-09-21 @ 18:50:04
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Ammi

Det var roligt att ha er hemma också. Nu får det inte dröja så länge.

2009-09-21 @ 19:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0