My own salami

Varje morgon lyssnar jag på radio, och på radio går det väldigt mkt reklam, och en av alla dessa reklamer tänker jag nu hacka på.
Det är en reklam som ska få olika föreningar att börja sälja delikatess-salami för att få ihop lite pegnar till kassan. Och vilken förening använder de då i reklamen? Jo, ETT RIDSÄLLSKAP!! Jag vet självklart att det är myt att McDonalds använder hästkött o även att all salami inte är hästkött (men jag har hört att vissa är det) men kopplingen finns liksom ändå där.
Är det ändå inte lite ironiskt o komiskt att en förening som har djur som sitt största intresse ska sälja korv, gjord av just döda djur?
Det känns lite som att en förening för "Rädda skogen" skulle försöka sälja virke. Fattar ni grejen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0