Gottis

Daniel och jag brukar, som de flesta andra par, dela på allting ät- och drickbart i hemmet. Det är sällan det finns något "mitt" och "ditt". Det är ganska mysigt, men samtidigt ganska irriterande, då Daniel har en vana att roffa åt sig ALLT på en gång, så trycker inte jag i mig massa direkt också så får jag helt enkelt ingenting.

Igår skulle vi äta popcorn, dela på en chokladkaka och titta på film, då detta inte riktigt hanns med i lördags.

Och Daniel äter popcorn.
O sen lite till.
O sen choklad.
O så popcorn.
Får ont i magen.
Äter lite till.
O ännu lite mer.

Jag konstaterar att av "min" chokladkaka (Daniel hävdade nämligen bestämt att han inte ville ha nåt godis) har jag fått fyra rutor, och det var nu endast fyra kvar.
Sen sträcker han sig efter mitt glas med Pepsi (som var det sista som fanns kvar, då jag gillar att ha lite dricka kvar när jag faktiskt blir törstig- alltså efter att man har ätit de sista popcornen).

Jag (uppgiven och nästan lite arg) : "Ibland känns det som att jag blir konstant straffad för att jag är den enda här som kan konsten att inte äta upp allt i min väg PÅ EN GÅNG!!!!"
Daniel (inser precis vad som hade hänt): "Ehh... Förlåt?"

Och självklart smälter jag som smör och förlåter jag honom direkt. Jag skyller allt på hans underbara puppy-eyes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0