Grek

Ännu mera Grekland idag! Wiiieee!!! Jag är rosa och jag misstänker starkt att min pojkvän börjar bli neger. :P Om det blåser lite idag tar vi vår tappra springare och åker ner till stranden Mikri Viglia o ser om han kan få surfa lite. :) Än så länge dålig shopping här, det är bara det vanliga turistiga tjafset o jag känner mig färfig med sånt. Dock har vi vandrt omkring och upptäckt både mysiga affärer med lokala produkter och ätit på fina restauranger. Underbart!!

Tänkte avsluta med en lista över hur jag hittills har uppfattat grekernas sätt att resonera (mest i trafiken):
  • Varför blinka när man kan tuta?
  • Varför blinka när man kan vifta hysteriskt med handen?
  • Varför parkera lagligt när man kan använda varningsblinkers?
  • Varför bromsa när man kan gasa?
  • Varför prata när man  kan skrika?
  • Varför klippa gräs när man kan låta det stå långt o dö?
  • Varför köra bakom i kurvor när man kan köra om?
  • Varför mata katten när man kan låta den svälta?
Nu börjar älsklingen bli otålig här där vi sitter vid pool-kanten, så det är väl bäst att vi går till rummet solkrämar oss o ger oss ut på nya äventyr! :)

Kommentarer
Postat av: Ammi

Ha´, ha det var roligt! Ha det gott! Kram

2010-08-03 @ 09:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0