Mer frustrerande nätter

Jepp, sen mitt förra inlägg här så har de oroliga nätterna bara radat upp sig. Eller ja, för att vara petig så började nog det hela även innan, men ändå. Sen i början av förra veckan jag har fått en endaste liten natt med 7 timmars god sömn, vilket inte alls är något jag uppskattar eftersom jag blir en zombie hyfsat snabbt om jag inte får sova.
Igår kväll ställde jag klockan för att kunna gå ut på min runda nu i morse, men när jag fortfarande låg o stirrade upp i taket efter klockan 3 i natt så gav jag liksom upp. Jag vet inte hur ni är, men om jag får välja mellan motion eller 2 timmars extra sömn(så att man iaf får ihop sammanlagt 4 timmar...) och att förhoppningsvis slippa spänningshuvudvärk så väljer inte jag motionen.
Jag börjar seriöst bli oroad, om jag inte kan sova snart så kommer jag inte orka jobba, inte orka träna, få ännu mer ont i huvudet... Och jag brukar ALDRIG ha svårt att sova mer en någon hyfsat sällsynt enstaka gång. Jag försöker göra allt precis som vanligt- lägga mig i tid, se till att ha en god bok till hands... Men ingenting hjälper. Inte ens när jag har läst till ögonen går i kors o jag slår i pannan i boken för att jag nickar till så kan jag sova. Så snart ljuset släcks blir min hjärna som en myrstack. Fast med tankar istället för myror då. Myrorna befinner sig nämligen i baken på mig.
Kommer ofta på mig själv med att ligga o blunda o liksom nästan tro at jag sover, fast när jag slår upp ögonen så inser jag att jag bara har legat och tänkt, och över en timme kan ha gått, vilket gör mig otroligt stresad. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag hoppas bara på det bästa. Speciellt nu när typ alla mina lediga dagar blev uppätna. Tjoho liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0