GYM!

Ja, nu har jag börjat igen. Femtioelfte gången gillt. Nu ska jag orka ta mig tillbaka till gamla vanor, gymma regelbundet, bli mig själv, må bra o orka va glad.
Har ju gymmat själv och simmat redan, och idag var det premiär för ett PASS på S.A.T.S!! Var lite nervös då det bokade passet var "Core Pulse" alltså core fast med mkt mer konditionsträning och man använder sig av en konstig bräda som vickar fram o tillbaka.
Det va FRUKTANSVÄRT JÄVLA JOBBIGT och jag dog ungefär tre minuter in i passet, men det kändes bra att jag kunde hänga med så bra o genomföra det hyfsat trots min dåliga kondition o att jag aldrig hade gjort det innan. :)
Jag blev så inspirerad att jag i mitt förvirrade, svaga och uttorkade tillstånd till o med kikade lite på att kaaaaanske kanske även boka in mig på ett cyklingspass. Jag menar, det är ju bra träning?
Det va ända tills jag gick till baka till min gamla blogg och läste följande gamla inlägg från min först (och enda) gång jag testade på spinning...

Ett spinn, två spinn

Idag ägnade jag mig åt att hata. Jag hatade allting intensivt i 40 min, allt medan jag trampade som en annan kuttaperka på en cykel som inte rörde sig en millimeter. Jag FÖRSTÅR inte hur folk har mage att påstå att spinning är kul. Jag satt och ville ha sönder plåtskrället konstant under hela passet o skickade onda tankar i alla riktningar jag tittade.
Jag försökte då ändra min attityd o tänkte "Kom igen nu Sanna, du klarar det här, visa att du kan klara det!!" Va fan? Vem ska jag visa att jag klarar nåt för? Ett jäkla cykelskelett som dödar mina lårmuskler o ger mig skavsår mellan benen? Jag är redan bättre än den. Nä, det gick inte.
Jag dog ungefär halvvägs genom spinningpasset, sen gick jag tacksamt in i den andra salen o lyfte vikter i ytterligare 40 min. Tacka vet jag pump, där känner man sig som en riktig karl istället för en genomsvettig tomat med muskelmos i benen.
Hur jag nu ska lyckas packa lekställningar hela dagen på jobbet imon, det är och förblir en gåta. MEn det löser väl sig, men risken är stor att jag kommer bli mobbad.
Nästa vecka börjar iaf danspassen på onsdagar, så då har jag en bra ursäkt för att aldrig mer gå på spinning...

Skippar cyklingen... :P Det finns roligare sätt att skaffa sig skavsår mellan benen, det brukar jag alltid hävda! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0