SOL! :)

Idag hade jag turen att vara ledig från jobbet, så inte nog med att jag bara kommer ha 3 dagar kvar till helgen när jag börjar jobba igen, jag lyckades få in en dag full med solsken emellan också!!! :D
Hade ganska mkt att pyssla med, hinner ju inte så mkt alla andra dagar. Så det tvättas o städas o fixas. Passade även på att promenera ( jag har börjat promenera minst 5 ggr i veckan nu och göra lite styrka hemma, nån gång måste det ju hjälpa, åtminstone litegrann! Hoppas jag, annars får jag panik...) ner till centrum i Mölnlycke för att registrera mig på denna vårdcentralen. Tyckte det verkade logiskt o bra i och med att jag ju bor här nu. Sen skulle jag prata med en sköterska ang. att boka en tid för att få en läkare som regelbundet kan kolla mitt prolaktinvärde i blodet (Ja, allt är fel på mig- synen, lungorna, blodet, förståndet, benen, handlederna... Dock inget ens nära livshotande!:P). Denna människa visade sig dock vara en total idiot.

"Ja, så jag tänkte att det kanske kunde va bra om jag fick prata med en läkare här så att jag kan få kolla upp det regelbundet med någon som är insatt i problemet"
"men om du har gått till en annan läkare innan så är det väl bättre att du fortsätter gå där"
"Ehhh...Men nu bor jag ju här..?
"jaha?"
"Jaa, så det är ju lättare att jag har min läkare där jag bor."
"Men du hade ju gått i Frölunda också?"
"Jaa, men det tar mig nästan en timme enkel väg att ta mig dit, det är inte så smidigt."
"Nähä, men så finns det ju privatläkare också."

Ursäkta mig, men har jag inte rätt att få vård på den vårdcentralen på stället där jag bor?!?!

Kommentarer
Postat av: Ammi

du får säga som Casper:jag är trött på Tantor

2010-03-12 @ 09:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0