Några saker som stör mig

För att få ut lite av mina aggressioner kommer helt spontant nu en lista på några saker som stör mig för tillfället:

  • Folk som "andas ut" sina ord. Låter otroligt fånigt och man får spetsa öronen till alv-längd för att uppfatta de små ord-pustarna. De låter som att det är så jobbigt att prata att de inte orkar ta ens litelitegrann med magen för att pressa ut orden, och får någon typ av "åhhh, det är så synd om mig"-aura som får mig att vilja strypa dem på fläcken.
  • Personer som överutnyttjar sina privilegier. Ofta (och nej jag menar inte alla eller alltid, men OFTA) mammor eller pensionärer. SJÄLVKLART väntar man lugnt o fint när en stackars gammal pensionär långsamt går över gatan eller flyttar snällt på sig om en mamma med barnvagn vill in i bussen/spårvagnen. MEN om det är röd gubbe vid ett övergångsställe så gäller det banne mig gamla gubbar också, och bara för att man har en barnvagn står man inte över alla hövlighetsregler om att ge plats för andra på gångbanor (3 barnvagnar i bredd är BRETT och jag ogillar att hoppa ut mitt i vägen, av självklara anledningar). Då blir jag hatisk och önskar att jag hade energi att faktiskt säga något.
  • Personer som ger sig själva små söta smeknamn. Fortfarande. Finns inget värre än folk som betitlar sig själva som "lilla söta jag" i sin blogg eller annat utan någon som helst ironi i det, eller pojk-/flickvänner som skriver "från din gulliga nallebjörn" eller liknande. Jag kräks. På ritkigt, det är så pinsamt att jag vill sjunka genom jorden när jag ser något sådant. Undantaget är självklart om det är någon typ av internt skämt.
  • Barn. Rent generellt.
  • Folk som av snålhet frågar om och om igen. (jobbrelaterat). "Vad kostar en klippning?" "300 kr för dig" "Om jag ska klippa såhär mycket?" "Ja." "Alltså 300 kr?" "JA FÖR I HELVETE JAG MÅSTE KLIPPA IGENOM HELA DITT JÄVLA HÅR OCH VI TAR INTE BETALT PER HEKTO GÅ NÅN ANNANSTANS OM DET INTE PASSAR!!!!" Det sista säger jag inte, men det är så jag känner.
  • Att vädret vägrar bli varmt. Det är mitten av maj, jag vill ha sommar. Typ NU. Helst igår.
  • Det faktum att jag faktiskt vet vem Maria Montazami är och att jag gillar henne. Det känns så otroligt klyschigt, men hon är ju så söt. Vem kan inte älska henne? Hon må leva i en konstig värld där det är ok att köpa tofsar för väääldigt dyra pengar, men hon vill ju inte göra en fluga förnär!
  • Min egen svaghet i att skärpa till mig o komma i form och ifrån mina ny-insamlade sambo-kilon inför sommaren. :P Jag skyller allt på Daniel.
  • Företag som har en röst i bakgrunden när man sitter i telefonkö som säger saker som "Du vet väl att du kan hitta de flesta svaren på vår hemsida, www.blablabla.draåthelvete" eller "För självbetjäning, tryck 0" Tror de att jag sitter i telefonkö o fem timmar vara för att jag tycker det är kul?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0