Den som inte tar bort luddet ska dö

Den som inte tar bort luddet ska dö... Mmm, jag älskar den boken.
Men jag fick lite komplex idag när jag började fundera över mitt ludd. Jag tvättade väldigt mycket igår och även tidigare idag, och efter varje att maskin har torkats så är luddfiltret i torktumlaren PROPPFULLT med ludd. Det är så tjockt, svart och kompakt att man skulle kunna sy  en kjol av det.
Jag kommer ihåg när jag var yngre  och vi bytte ut torkskåpet mot torktumlare hemma, att tömma luddfilter var skitkul tyckte jag då. Men oftast var det bara lite ludd långt ner i kanterna = inte lika kul att ta bort.

Nu till komplexet; Betyder detta att jag, mina kläder och mitt hem är så mycket smutsigare än mammas?

Måste jag också börja kamma mattfransarna, frisera blommorna, polera toastolen och moppa taket för att inte gå omkring o känna mig som världens luddigaste människa?
Det här kan aldrig sluta väl!

Kommentarer
Postat av: Ammi

ha ha , nej det behöver du inte. Det beror på vad det är du torkar hur mycket ludd det blir. Jag får också mycket tjockt ludd ibland. Svart frotté tex. Ha det gott! Kram

2010-10-01 @ 17:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0