Min hand

I fredags skulle jag ta ett blodprov, no biggie, tycker jag o traskar glatt iväg till vårdcentralen.

Problemet är bara att ända sen jag flyttade till Gbg så har många sköterskor haft svårt att hitta ett samarbetsvilligt kärl att tappa blod ur. Jag förstår inte varför, för ända fram tills dess har det gått finfint. I fredags hade uppenbarligen alla bra kärl emigrerat söderut, för sköterskan stack o stack, o inget blod kom. Tillslut kallade hon på sin  kollega, som jag hoppades skulle kunna tappa mig på blod (för då hade jag redan blivit stucken o klämd o känd på i en dryg kvart eller så), men inget bra blodkärl fanns där jag inte redan var stucken.

Så hon säger att hon får ta en tunnare nål o sticka mig i handen "För se vilket fint kärl du har där". Visst visst tänker jag o hon sticker. Gjorde inte ens direkt ont, men direkt efter att hon hade dragit ut nålen sa det "plopp" o så såg det ut som att något hade planterat en hasselnöt strl XXL under min hud. Sköterskan såg lite orolig ut o verkade vilja trycka ner den med våld, o sen fick jag ett plåster.

Våldet verkade dock inte hjälpa, för nöten låg kvar där i flera timmar, och hela handen va svullen. Jag kunde varken knyta handen eller böja den ordentligt, och de va så öm att jag skrek om någon råkade stöta till den. Kan någon tala om om detta är normalt? Svullnaden började lägga sig ordentligen först IDAG, men nu har hela handen istället blivit gul-grön-brun som ett blåmärke, och mina knogar från långfingret och ut är knall-lila. Folk kan ju tro att jag har för vara att gå in i knytnävsslagmål!!! Ett jack i ögonbrynet också o så hade min fighter-girl image varit komplett.

Min  mobil har inte så mkt talang för det där med att ta kort, men man ser iaf ett par lila knogar. :P



Den gröna handen. Den ser lite ut som att den är åksjuk, även om det inte syns här.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Stackars dig, så jobbigt! Kom hem , här finns ett proffs, som aldrig misslyckas. Vågar väl inte säga vem det "svårstuckna" kommer ifrån. Kram

2011-04-04 @ 14:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0