Guling-fuling

Igår var jag ute en sväng på gården och hjälpte pappa att måla. Helt okej syssla när solen sken och det var en såndär underbar sommarkväll.  :)
Dock lyckades jag få lysande gula slingor i håret, såväl som fläckar i pannan, på näsan och ett par helt nedkladdade händer. Jag kan inte annat än tro att det kanske hade gått liiiiite bättre att måla om jag hade satt färgen på väggen istället för att ha en halv förmögenhet med Nordsjö-färg på fingrarna.



Mästarkludden! Jag tror förresten pappa fick lite tillfällig hybris när han köpte färgen. Mina fingrar är nämligen Herrgårdsgula. Nog för att det inte är någon liten fjuttig stuga där ute, men en herrgård är väl att ta i en del! :P Haha...

O just det! Idag blev jag väckt av att Lillan (en katt som bor på gatan som mamma halvt har adopterat och alltså känner sig hemma även hos oss) kom in o purrade bredvid mig. Så mysigt! Tror jag måste påbörja mina tjat-attacker på Daniel igen om att vi ska skaffa katt! Haha...

I eftermiddag blir det en ridtur och sen blir det lugnt. Men schemat är hyfsat fullbokat, så jag ska nog klara av det här. Haha!

Kommentarer
Postat av: Ammi

kladdet är nog ett arvsanlag, jag har färg överallt när jag har målat , haha. Ja, Lillan är för härlig hon har nog adopterat oss också.Kram

2011-08-18 @ 18:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0