Bitter

Jag blir så trött på bittra gamla människor.
För någon vecka sedan stod en gubbe i vägen när jag skulle gå ut från en affär. Han och tre tanter tyckte att 1 dm från en ytterdörr utanför en affär var ett utmärkt ställe att stå o skvallra på, så jag öppnade dörren litegrann (men kom självklart inte ut) och sa "Ursäkta mig" för att få deras uppmärksamhet. Hjälpte inte.
Öppnade dörren lite till, så att den stötte emot gubben arm och sa igen med ett leende" Ursäkta mig, jag skulle vilja komma ut här bara". Varpå jag fick en mördande blick från gubbjäveln och hans tre rynkiga beundrarinnor innan de långsamt o surt flyttade på sig så jag kunde komma ut. Uppenbarligen hade jag ingen rätt försöka ta mig ut ur affären när de behagade stå där.
Jag kan verkligen förstå gamla ibland, varför de svär över "dagens ungdom", men de har faktiskt ingen rätt att vara sura o bittra och låta det få ut över folk som INTE beter sig på ett dåligt sätt.
Likadant var det på passet på gymet idag. En tant på passet slog till mig rakt i ansiktet när hon viftade med sina kycklingarmar helt ur takt och åt fel håll. "Hoppsan", sa jag helt snällt, för jag förstod ju att även om hon var irriterande så var det ju inte med mening. Men allt jag fick var en arg blick o en fnysning. Hur understod jag mig att tilltala henne? Well, mental minneslapp till mig själv: Ställ dig inte bredvid den bittra tanten i lysande orange tröja nästa pass, hon slåss, trängs och är bitter.
Usch på folk, jag blir så trött.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahahaha! Tantor är inte att leka med! ;) Puss på dig!

2011-02-07 @ 08:20:49
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Ammi

Ha, ha , ja , tänk på att vi blir som barn igen. De du träffade på hade hamnat i tonåren och var obstinata igen. Puss på dig!

2011-02-11 @ 09:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0