Epidemi

Vi har drabbats av någon typ av epidemi i vårt hem.
ALLA våra lampor har bestämt sig för att gå sönder, och självklart även såna udda lamptyper som man inte har extra hemma/är slut för tillället.

Vår lampstatus för tillfället:
* Vardagsrummet- 2 av 4 lampor i takfläkten samt 1 av 2 lampor ovanför baren fungerar. (= konstant väldigt mörkt rum)
* Köket- alla fungerar, dock har lampan ovanför spisen någon typ av nyutvecklad stroboskop-effekt som skulle kunna framkalla epilepsianfall. Jag tror det kan tyda på ännu en närstående lampdöd.
* Datarummet- 2 av 3 lampor fungerar. Inga reserv där heller, då jag bytte 2 (!!!) lampor där förra veckan...
* Hallen- fungerar
* Badrummet- fungerar (Halleluja!)
* Sovrummet- taklampa fungerar, 1 av 2 lampor i sänglampan fungerar. (Efter att en trött o tjurig Daniel på ett väldigt effektivt sätt släckte sin lampa för evigt genom att boxa på den, istället för att göra på det mer traditionella sätter- trycka på knappen)


Nu sitter jag och drömmer om alla saker jag vill ha när jag får ett hus att inreda. Typ en sånhär cool lampa (har dreglat över en liknande på Hornbach massa gånger, men Daniel envisas med att dra iväg med mig. :P ), samt en stoooor fin silverkandelaber och en mysig fåtölj med fotpall där jag kan sitta o läsa. Me want!!


Kommentarer
Postat av: Ammi

MMM,den lampan gillar jag också. men du får tåla dig, hahaha.Det kommer att finnas fina lampor etc, den dagen ni har hus och får rum med det. Puss

2011-02-16 @ 07:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0