Friskis

Idag var jag på ett gympapass på Friskis. Jag måste säga att jag verkligen trivs på deras gym. Det känns så avslappnat och glatt, vilket gör mig positiv och motiverad. :)
Jag gillar de snälla ledarna, jag gillar att inte alla är perfekta, jag gillar att det finns människor i alla åldrar och jag gillar att passen inte behöver heta nåt fancy engelskt namn utan rätt o slätt "gympa". That's all you need!

Just nu försöker jag träna mitt på dagen, mest bara för att jag kan, och det har en nackdel- alla pass är fulla av gamlingar.
Idag var det en kille under 30 med på det passet jag gick på, resten var åtminstonde 45+. Det gör det hela lite mindre roligt, för att inte tala om att jag känner att nu MÅSTE jag vara den som gör allt bäst här, jag menar, jag är trots allt typ hälften så gammal som dem och borde va i bättre kondition. :P

Hur som helst- passet börjar, en del av uppvärmningen är att springa runt några varv i salen, och instruktören säger åt oss att tänka på att det är uppvärmning och ta det lugnt. Jag springer runt i godan ro, när helt plötsligt en gammal gråhårig gubbe spurtar förbi mig på insidan!! NEJ NÙ JÄVLAR- tänker jag. Jag kan stå o svettas i grupp, jag kan göra hurtiga rörelser, men jag blir INTE omsprungen av en tanig pensionär med ölmage!!
Så där sprang vi, gubben och jag, runt runt i salen- likt två tunga lastbilar i uppförsbacke som kämpar för att köra förbi varandra. Den ena drar ifrån, den andra följer efter och går om en liiiiiten bit, den andra drar ifrån igen... Ja, ni fattar grejen. Som tur var låg jag steget före när låten slutade och räknar mig som den som gick vinnande ur striden.

Trots allt detta så tycker jag att det var helt klart värt uppoffringen och kämpandet, det finns trots allt få saker som får mig att le så mycker som gamla gubbar som twistar o smiskar sig själv på rumpan i takt! :P



Kommentarer
Postat av: Ammi

Ha, ha, ja , ge dig inte! Lycka till med träningen. Kram

2011-01-19 @ 15:25:19
Postat av: Jessica

Hahahahahaha! Vilken syn! Kan du ta kort nästa gång eller spela in - even better!!?? :)

2011-01-20 @ 06:30:17
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0