Det värsta

Jag skulle kunna säga att det värsta med ingreppet igår är att jag får gå med tanttrosor o tantbindor i tre veckor.

Eller så skulle jag kunna säga att det värsta är att varje gång jag kissar nu så känns det som att urinvägsinfektion-sveda bara är ett skämt.

Jag skulle också kunna påstå att det värsta var att ha fått tandläkarbedövning på ställen jag aldrig ens har sett själv.

Eller möjligtvis att det värsta var att faktiskt komma till insikt om att "Herrejävlar jag kan få cancer, PÅ RIKTIGT!!"

Men nej, inget av det var det värsta. Det absolut värsa var när jag och Daniel sitter och pratar med sköterskan innan ingreppet, och hon lugnt säger:

"Ja, och så gick du ju på en extra undersökning hos Cecilia när du var gravid."

Jag kunde bokstavligen KÄNNA hur färgen försvann från mitt ansikte och hur hela världen börjar hoppa o dansa cha-cha framför ögonen på mig. Antagligen kände Daniel (stackaren, haha!!) likadant.

"Vv-v-v-vv-VAAAAAA?!?!?!", var det enda jag till slut fick fram.

Varpå sköterskan tittade på sina papper igen och insåg att nej, jag var ju inte gravid.
Om sköterskan och läkaren inte hade varit så fruktansvärt trevliga och snälla i övrigt så hade jag övervägt att stämma dem för mordförsök. Herrejävlar, så rädd har jag inte varit på länge!




Ungefär sådär kan jag tänka mig att jag såg ut. AAAAAHHHH!


Kommentarer
Postat av: Ammi

Förstår att du blev svimfärdig, mycket hinner man tänka då och man fattar inget. Tänk så fel det kan bli ibland. Ha, ha!! Kram

2011-07-12 @ 20:47:29
Postat av: Jessica

Vadå få cancer på riktig? Nu när de har tagit bort det kan du väl inte få cancer? Nej, jag tror bestämt att det finns någon naturlag som säger att systrar inte kan få det! Massa kramar!

2011-07-12 @ 22:01:44
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: lova

ursäkta mig men, hahahahahahahahahahah :)



2011-07-13 @ 10:06:19
Postat av: sanna

Jessa:,Nä, nu ska jag ju inte kunna få det mer. :) Men jag menade själva insikten liksom...

2011-07-13 @ 11:19:10
Postat av: Moster C

Lilla Sanna!! Jag känner med o för dej!! Hoppas du mår bättre nu o det är klart att du inte får nån jäkla cancer nu! Det är ju därför du gått igenom allt det här jobbiga! Jag kan intyga att det inte är nån höjdare att ha en syster som drabbas av denna skitsjukdom!!! Många kramar moster C

2011-07-16 @ 00:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0