Förkylningskoma

Jag har i några dagar tänkt skriva ett inlägg om hur bra jag mår. Om hur underbart det känns att ha ett jobb att gå till på morgonen utan att ha ångest eller känna sig gråtfärdig på vägen dit. Hur mycket piggare och gladare jag är, hur mycket mer jag uppskattar helgerna, hur mycket jag älskar att kunna ha friheten att åka hem från jobbet och känna att jag har förtjänat mitt uppehälle. Att ha arbetskamrater som är trevliga, som man kan prata, skratta och jävlas med under dagen. Att ha en uppgift, att känna att man gör något.

Dock är jag just nu i totalt förkylningskoma just nu, så något mer sprudlande än texten ovan kan jag tyvärr inte producera. :P Jag hoppas ni förstår vad jag menar hur som helst.

Det är så många saker jag har lärt mig den senaste tiden, och det svåraste har varit att acceptera det jag ser som mitt eget misslyckande. Jag gillar inte att göra fel, jag avskyr det faktiskt. Att jag fattade ett beslut om mitt liv och mitt yrkesliv som påverkade min framtid och mig själv som person på nästan enbart negativa sätt, att ta sig ur det, gå vidare och försöka lära sig från det har varit mitt problem. Och framför allt att lära  sig inte hålla kvar vid något som får dig att må dåligt utav ren envishet. Inget är så viktigt som att må bra i själen, och jag börjar komma tillbaka till det, sakta men säkert.

Jag trivs på mitt jobb nu. Nej, det är inget jag skulle vilja göra resten av mitt liv, men jag är glad under dagen och jag gör vad jag ska. Det är värt så mycket att få skratta under dagen, att få kontakt med människor du kommer överens med och att kunna komma hem innanför dörren på bra humör, istället för att bryta ihop totalt efter en dag som känns som ett helvete. Och jag är tacksam för att jag blev påmind om det.

För att lätta upp stämningen lite så får ni en fin bild på en totalt meningslös krumelur som jag ibland ritar när jag har rast, enbart för att kunna sniffa på lukten från tuschpennan. :P Jag är så totalt tuschpenne-sniffninfs-beroende!! På icke-sjuka dagar då jag faktiskt kan känna vad den luktar vill säga... Haha!






Modern konst? :)

Oh, just det, höll på att glömma!! Jag måste också visa att jag har världens ondaste sandaler i min ägo nu!!! :D Så lycklig!! Hahaha!!! :P



Kärlek på dem! :)

Kommentarer
Postat av: Ammi

vi är så glada att du mår bra och det blir säkert bara bättre och bättre, förkylningen också. Fint konstverk , hade du inte skrivit vad det var hade jag trott att du ringlat kolasås över ett papper, haha, sandalerna ja, hmmmm, ja, Kram

2011-07-06 @ 20:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0