Iron Maiden

Jöpp, då va det gjort! Ozzy avverkad på SRF, och igår Iron Maiden på Ullevi. :D Snart har jag nog sett alla giganter jag är intresserad av att se, man måste ju passa på innan de dör! Jag måste ju erkänna att Ozzy fortfarande är kung i mina ögon, men Maiden-pojkarna är rätt goa prinsar iaf. :P Haha!!

Jag tyckte att början av konserten var lite halvseg, då de körde mkt nya låtar (som jag självklart inte har lyssnat in mig på eftersom jag inte är ett inbitet maiden-fan utan mer av en allmän beundrare), men efter ett tag började man kunna låtarna mer och mer, och då blev det även mer och mer underbart! :) De drog på en rejäl show, och rent musikaliskt var det fantastiskt! Dock är jag ju inte en av dem som fascineras av pyroteknik och massa rekvisita, så jag njöt mest när de spelade en av sina rena, underbara klassiker som satt som en jävla smäck i nyllet och när Bruce körde nåt av sina (tyvärr) ganska få mellansnack. Jag menar, vem kan låta bli att älska en liten britt med humor, som uttalar "Göteborg" imponerande svensk-liknande och hoppar omkring i en mössa som får honom att se ut lite som en glad tomte med en sjuhelvetes sångröst? :D Haha, love it!



Den lilla tomten med den stora rösten. :)

Tyvärr var jag ganska trött efter veckans arbete, och mina fötter gjorde så ont att det kändes som att jag stod direkt på hälbenet i slutet av konserten. :P Försökte stå på tå så mkt jag orkade, vilket resulterade i att jag sedan vaknade mitt i natten med kramp i heeeela vänsterbenet som vägrade släppa. Jag höll på att börja gråta av ren frustration och ville väcka Daniel (för sympati liksom, som att ringa mamma när man är sjuk, trots att hon inte kan göra nåt åt det. Haha!!). Tyvärr låg jag på min kant av sängen, vänd åt fel håll, och kunde ju inte röra mig så jag svor lite o fick låta Daniel sova vidare. Det är hårt att gå på konsert. :P

Hur som helst är jag jäkligt nöjd, helt klart värt både pengarna och smärtan! Haha!!

Ps. Kom just på att Daniel betalade min biljett, så egentligen kostade det mig bara en  bussbiljett in till stan, o hade inte ett av världens största rockband varit värt det, då hade det varit illa. Haha!! :P


Kommentarer
Postat av: Ammi

Låter ju verkligen som ni fick valuta för pengarna. Det är alltid lika härligt att gå på konsert. Men hälarna, aj, hoppas de är bättre. vila dig så du orkar med veckan på Volvo. Kram

2011-07-03 @ 11:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0