Snark

Jag har ett problem. Sen jag började jobba så har min kropp envist vägrar samarbeta när jag vill sova. Jag har klarat mig bra hittils, men nu när jag jobbar femte veckan börjar jag känna av det.

Jag har försökt allt. Att träna, att inte träna, att tillåta mig att sova på eftermiddagen, att åka in till stan o mysa, att promenera, att läsa länge, att försöka sova direkt, varma avslappnande bad innan sänggående... ALLT! Ändå får jag aldrig mer än max 4,5-6 timmar sömn varje natt. Det kanske funkar för vissa, men jag tillhör inte den unika skaran. Jag behöver mina7-8 timmar varje natt, annars blir jag zombiefierad.

I natt sov jag 4 timmar. Jag var helt slut på jobbet, och när jag väl kom hem var jag så trött att jag knappt ens orkade prata. Sedan dess har jag gjort allt i min makt för att inte somna, i ett fåfängt försök att kunna somna innan klockan elva och få sova en hel natt. Jag har gått omkring i lägenheten. Orkade inte gå länge. Inte en chans att jag skulle orka gå ut heller. Jag har läst sittandes på en köksstol, jag har plockat ur diskmaskinen, plockat i ordning badrummet, organiserat matlådorna, suttit på balkongen och när jag var tvungen att sitta ner inomhus för att vila så satte jag mig mitt på golvet i vardagsrummet för att vila lite.

Men sömnen är en lurig jäkel. Till slut så satt jag på golvet i vardagsrummet, men hade på något sätt maskad mig närmare väggen, så jag somnade lutad mot soffkanten sittandes på golvet... FAIL!

Vaknadade med dreggel på hela kinden ut en hemsk dröm där jag köpte Brittans senaste skiva i en butik i Nordstan. VE OCH FASA!!!! Inte konstigt att min kropp vägrar somna när det utsätts för sådant i sömnen.

Kommentarer
Postat av: Jessica

OMG vilken mardröm!! Hoppas att du har fått sova inatt! Puss

2011-07-19 @ 09:47:12
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Ammi

Hs, ha , vilken rolig dröm , men förstår att för dig var det en mardröm. Jag ska berätta min mardröm som jag hade efter att ha läst en otäck bok.men det tar vi per telefon. Kram

2011-07-20 @ 17:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0