Rent allmänt... Bara sådär.

Jag har inte riktigt varit på humör för att skriva något speciellt nu det sista, så ni får en laddning med lite allmäna funderingar som jag underhåller min hjärna med för tillfället.

 

1.       Jag är lite galen på vårt badrum. Jag kan inte påstå att jag är uppvuxen med stora lyxiga badrum, men de har varit funktionella och inte så små att det har varit nåt problem att få plats. Vårt badrum är inte för litet, vi har badkar samt tvättmaskin och torktumlare (=lyx), MEN pga den lyxen så flyger det alltid omkring svart ludd i vårt badrum, vilket leder till att det ALDRIG är helt rent.  Jag är på det jäkla handfatet och toan o avluddar det stup i kvarten, och ändå hjälper det inte. INTE OKEJ! En annan fundering, vem fan gör ett badrum utan nån typ av hängare i närheten av själva duschen? Jag får ständigtstå i badkaret och skrika på Daniel för att han ska hämta handdukar då vi inte har någonstans INNE i själva badrummet där man kanhänga dem så man når dem. Extremt irriternade.

 

 

2.       Igår så hade vi mina svärisar på födelsedagsfika här. De är så generösa och snälla att jag blir lite generad ibland. När de frågade så gav jag dem ett par olika alternativ till saker som önskade mig, tänkte att det va tråkigt att bara få ett förslag liksom, och vad får jag? Jo, ALLT!!! Jag blev lite lätt chockad och självklart väldigt tacksam. Men ändå lite generad, jag menar, de förstod väl att det var förslag och att jag inte på något sätt krävde att få massa olika presenter? Haha...

Bland annat dessa fick jag i födelsedagspresent! :)

 

 

3.       Vi såg även fjärde Piratesfilmen igår, AND I LOVE IT!!! Jag förstår inte alls vad folk har haft för problem med den, Jack är fortfarande underbar, storyn är fortfarande härligt oseriös och hysteriskt rolig och jag är fortfarande sur för att jag inte får vara pirat varje gång jag ser en sån film. Sen att jag blir extremt sjösjuk, är höjdrädd, är väldigt noga med min munhälsa samt personliga hygien och inte gillar rom...Well, det är väl smällar man får ta antar jag. :P

Alltså... Vem kan INTE älska pirater??!?!

 

 

4.       Förresten, när jag skulle baka en rulltårta åt svärisarna så bestämde sig en talgoxe för att flytta in i vårt kök. Jag kan inte alls rekommendera att  jaga fågel, torka golv och försöka grädda en tårtbotten samtidigt, då det i mitt fall resulterade i en väldigt bränd tårtbotten, samt fågelbajs på köksbordet. Som självklart var helt nyligen avtorkat. Fågeljäkel. Först tyckte jag jättesynd om den och fick lite ångest över att den skulle flyga in i nåt och bli skadad, men när jag såg bajset o min brända tårtbotten så var jag nästan färdig att slå ut den på balkongen med sopkvasten som racket. Och detta helt utan samvetskval!

Den demoniska, tårtbrännande, bordbajsande fågeljäveln.

 

5.       Sist men inte minst. Imorn börjar jag sommarjobba på Volvo. Idag övningskörde jag vägen med Daniel som guide. Jag kallsvettades och höll på att kissa ner mig mest hela tiden, och då kan jag ändå avsölja att vägen dit enbart innebär två filbyten samt två svängar efter att jag har kommit ut på vägen från Mölnlycke. Vägen hem är värre. Då höll jag på att svimma bakom ratten. Herrejesus, jag kommer åka till Volvo för att sedan aldrig mer synas till!!! Jag kommer bli en av de där människorna som släkten framträder i TV för att efterlysa. ”Vår dotter syntes senast till i en Aygo på väg hem från Volvo i Torslanda, men hon kom aldrig hem till sin lägenhet i Mölnlycke”.  Då sitter jag antagligen ute i skogen, tuggar på bilnyckeln och gungar fram o tillbaka med armarna om benen som ett apatiskt barn. Aygon ensamt övergiven på en liten väg där en jägare senare hittar den. :P

 

Under tiden så jag har skrivit detta har en fluga landat på min näsa 7 ggr. HATA FLUGOR!

Och med detta säger jag adjö. På återseende. Om vi har tur. :P


Kommentarer
Postat av: lova

ååå vad jobbigt att behöva övningsköra till jobbet.! Men du är en tuff festivalbrud, ta med dig tältet om det värsta skulle hända och du inte är på humör för att kriga i trafiken ;)

Jag hejar på dig och önskar dig lycka till imorgon <3

2011-06-19 @ 20:40:46
Postat av: Sanna

Haha, tält kanske inte är en så dum idé! ;) Tack för ditt stöd!! :)

2011-06-19 @ 21:19:04
Postat av: Ammi

Du fixar det galant ,Sanna, det vet vi. Pippin satt så fint på gardinstången , men förstår att du ville ha ut den. Håller med om flugorna de är värre än björnar , haha. Kram o Lycka till!!!!

2011-06-20 @ 09:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0