SOOOOOL

ÄNTLIGEN!
Ska rada upp några "äntligen" tänkte jag.
  • ÄNTLIGEN har vi städat vår lägenhet, så jag slipper bo i en enda stor urk.
  • ÄNTLIGEN har vi tvättat våra lakan.
  • ÄNTLIGEN har vi köpt precis ALLT vi behöver till SRF.
  • ÄNTLIGEN skiner solen så jävla gött!!
  • ÄNTLIGEN börjar min egensådda persilja växa till sig ordentligt.
  • ÄNTLIGEN har jag rensat ut min lilla byrå.
  • ÄNTLIGEN har vi slängt alla våra återvinningsgrejer så de slipper rasa ut ur garderoben varje gång man öppnar. :P
Det låter kanske inte som en stor grej att åka på festival, jag vet, men det är en hel del som ska inköpas o fixas om man vill bo o leva någorlunda hyggligt under veckan. :P

Man behöver kolla sovsäckar, tält o luftmadrasser. Köpa plastmuggar, brassestol av något slag, ett partytält, regnställ, avsminkningsservetter (nej, du kommer inte orka till toaletten, som för övrigt alltid är full o massa kö till), plåster o annat nödvändigt ont, groggvirke, sprit, öl, någon typ av lampa, filtar, fixa armeringsjärn att kötta ner i marken o fästa i partytältet med SILVERTEJP (som måste inhandlas) för att det inte ska blåsa iväg o gå sönder. Sen kanske man vill ha lite tilltugg, ett lager tuggummi för de tillfällen man inte orkar gå o borsta tänderna, fixa en säckkärra att dra skiten på, se till att favoritkläderna är tvättade, att sovkläder är nerpackade, sminkväskan full, solkrämen laddad, värktabletterna redo.

Ja, som en helt vanlig campingsemester alltså, förutom den stora mängden sprit. :P Och det är liksom alltid en lättnad när det är gjort o man börjar känna sig färdig. Haha!

Hur som helst, det tog oss från kl 11 i förmiddags tills nu, men nu är vi klara (det va VÄLDIGT stökigt så stådningen tog längre tid än vanligt. :P) och jag är trött. Ska bli gött med fredagsmyyyyyyyys nu. MMMMMmmmmmmMMMMMMMMMMMMMM!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Oj,oj,oj,oj,oj,oj ! vad ni har jobbat! Men så är det , det samlas lätt på hög! Skönt att åka iväg när allt är fint. Ni får nog toppen! Hälsa Ozzy!!!! Kram

2011-06-03 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0