Död

Den senaste veckan har jag haft typ femhundratolv psykbryt på Bertil, min gamla dator. Det enda som har fått den att fungera är ett par välplacerade bitar av Hags-tejp, samt att dunka den mot bordet och låta den vila en kvart varje timme.

Men igår så var det slut. Bertil fick allvarliga hjärtproblem och självdog medans jag svor över honom, och nu är han evigt hatad för sin slöhet och sitt överdrivet höga brusande. (Han kunde konsten att överrösta tvn genom att bara vara påslagen). Ett tag funderade jag på att åka och köpa en motorsåg på kredit bara för att få nöjet att såga Bertil i små, små bitar.

Som tur är har jag världens bästa pojkvän som helt glatt satte sig ner, letade reda på en dator och åkte iväg o inhandlade den. Självklart kunde jag inte bara glädja mig åt detta, utan var tvungen att få akut dåligt samvete. Vilket han lättade genom att säga att han egentligen bara gör det för att han blev rädd att jag skulle sitta och ockupera hans dator på kvällarna, vilket självklart skulle vara mkt värre än att slänga ut x antal tusenlappar på en ny dator till mig.

Ibland är han helt otroligt söt. Inte just för att han köpte datorn (eller jo, det också såklart) utan för att han, som alltid, hittade på en anledning som fick mig att skratta o sluta ha så dåligt samvete. Nästan lika gulligt som när han sover o vad jag än säger till honom eller frågar honom så får jag svaret "Jag älskar dig också". Eller när han sov på soffan o jag räckte fram en tandborste till honom o han automatiskt pussade på den. Helt bedårande. Åh, va jag älskar honom! (även när jag inte köper saker till mig!)




Den magiska tejpbiten på Bertil som till slut även den slutade fungera. :P

Min nya dator heter Egil förresten. Jag tänkte döpa den till Åke, men Daniel hävdade VETO-rätt med kvittot i handen så då fick det bli Egil. Haha! Välkommen till familjen Egil!!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Ha, ha , vad snäll han är din sambo! Jag förstår att han blev rädd när han tänkte dig med en motorsåg. Lycka till med Egil/ kram

2011-05-29 @ 16:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0