Inte så smart

Ibland undrar jag hur folk med bil tänker. Typ sådana som inte blinkar i rondeller. Inte för att jag är en perfekt förare, men jag blinkar när jag ska och jag är inte så aggressiv att jag nästan prejar folk av vägen.

Hur som helst, nu till själva kärnan av min fundering idag. Vår lilla Aygo står i ett parkeringsgarage, och för att komma in och ut ur det garaget behöver man en liten bricka, en sån där man blippar mot en grej o så öppnas den för att den vet att man tillhör det garaget. Självklart kan man bara veva ner rutan och sticka ut den lilla grejen mot blipparen o vips så öppnas portarna till hela vida världen.

Ett problem bara- nån inte väldigt klart lysande stjärna till människa har parkeringsplatsen precis vid balken där blipp-blippgrejen sitter. OCH DEN HAR KÖRT FRAM BILEN ÖVER EN HALVMETER FÖR LÅNGT FRAM UTANFÖR SIN PARKERING!!!!

Jag har gjort denna fina bild för att förtydliga situationen.



Det är inte heller så att det bara va en engångsgrej, bilen har stått så i VECKOR. Detta medför självklart att man inte kan köra fram till blipp-blipparen utan att även köra in i den inte helt klart tänkande människans bil, och därför varje gång får hänga o fladdra till hälften ut ur bilfönstret eller helt enkelt snällt gå ur bilen och traska fram till balken med blipparen.

Uppenbarligen har någon fått nog nu och så att säga tagit rättvisan i egna händer. Lite hårt mot lacken kanske, men jag har full förståelse för deras frustration. :P



Är rätt säker på att själva huvudmeddelandet "BACKA IDIOT" går fram rätt bra hos ägaren när denna nu än bestämmer sig för att glädja oss med sin närvaro (och förhoppningsvis en flytt av bilen).




Kommentarer
Postat av: Ammi

haha, det var kul! Han eller hon gör väl aldrig om det misstaget. Kram

2011-05-11 @ 15:30:21
Postat av: Jessica

Hahaha, hoppas budskapet går fram!

2011-05-11 @ 16:19:54
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0