PMS

Väderguden måste ha drabbats av en av de där PMS-attackerna from hell.

I morse snöade det dasslock, sen regnade det, när jag var nere och promenerade i centrum var det stårlande solsken och så kvavt att man nästan drabbades av akut andnöd bara av att existera. Och nu..?
Jo, nu faller hagel stora som hasselnötter från skyn.

Utöver PMS-attacken måste guden också ha drabbats av en släng alzheimers eller gått och blivit tillfälligt dement, alltså ser jag det som min medborgeliga plikt att påpeka att det är MAJ nu, alltså INTE APRIL längre. Och det är emot reglerna att ta igen väder som man har glömt bort att ge när det skulle ha doserats ut.
Så ge mig fin sol igen.

Tack.



Haglen som var så stora att jag trodde det skulle bli hål i taket på bilen. Ta med i beräkningen att just detta hagel även har smält och krympt ihop en stund. :P

Kommentarer
Postat av: Ammi

Ja. det är inget kul väder men tyvärr har vi nog ingen talan i detta. Nu längtar vi efter solen igen. Vill inte frysa om fötterna i maj. Kram

2011-05-04 @ 07:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0