Farmor <3

Idag hade jag en helt otroligt bra dag på stan med mamma och världens bästa systrar. Kvällen blev mindre bra- min lilla farmor har somnat in för gott.

Det kom inte som en chock, det var fridfullt, hon var gammal och jag är tacksam för att hon slapp lida eller ha ont. Men i mig gör det ont just nu. Tårarna rinner, jag saknar henne. Jag vill kunna sitta bredvid henne och hålla henne i handen. Jag vill kunna skicka julkortet som jag hade köpt till henne, jag vill ha henne hos oss. Men det är hon inte, och jag tror ändå att hon har det bra.

Just nu struntar jag i min egen tro. Jag vill tro att farmor har det bra i himlen, att hon vet att hon är älskad och saknad av många, och att hon är med farfar precis som hon ville.

Vi klarar oss farmor, nu kan du sova gott. Tack för alla fina stunder och alla minnen du har gett oss genom åren, tack för allt du var. Du kommer alltid bli ihågkommen med glädje och kärlek.

Älskade lilla farmor- vila i frid.

Kommentarer
Postat av: Lova

Ååh.. :( ledsen att höra! Och som du säger, kanske värst för er som står närmast. Men om det är några som förtjänar att vila i frid efter ett långt, hårt och arbetsamt liv är det våra far- och morföräldrar! Kram!

2011-11-12 @ 22:42:38
Postat av: Jessica

Så fint du skriver! <3

2011-11-13 @ 18:41:46
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Ammi

Oh, nu har jag gråtit lite, vad fint. HOn är saknad och vi önskar alla att hon har det bra. Det tror jag säkert , vem kan ha varit snällare?? Puss

2011-11-13 @ 20:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0