Höst

Jag insåg denna vecka att hösten har kommit. Bara sådär tränger den sig på. Och vet ni hur jag kom fram till det? Jo, jag ska berätta.

1. En kväll i veckan skulle jag fika med en kompis i stan. Mycket mysigt. Bara det att när vi promenerade mot bussen så bestämde sig väderguden för att kasta horisontellt regn och orkanvindar på oss, vilket resulterae i året första (men garanterat inte sista) vrängda paraply. Hej höst i Göteborg!

2. Jag blev tvungen att köpa en ny foundation för att inte se ut som en fjortis gone wild med brunkräm, ett säkert tecken på att den lilla solbrännan jag hade lyckats få i ansiktet nu är borta för evigt. Eller iaf till nästa sommar. Min solbrända nyans är alltså den oh så bruna "Ivory" (alltså elfenbensvit) och jag har nu fått byta till "Milk" (vitvit? Mellanmjölksvit eller lättmjölksvit tro?). Då undrar jag, om detta är min höstfärg, vad blir då min vinterfärg? Vampyrbleksvit? Snövit? Genomskinligt spökvit?

3. En kväll när jag hade kommit hem från jobbet och ställde mig i köket för att laga mat råkade jag slänga en blick ut genom fönstret. VAD I HELVETE? JAG SER JU INGENTING!!! Men nej, jag hade inte blivit blind, det var bara... Mörkt.

Nu hoppas jag att vädret bjuder på lite fina, kalla och klara höstdagar så att man inte blir helt deprimerad. Idag ska jag iaf ut till bästaste syster och leka, wiieee!



En sånhär höst är ju liksom helt okej. Skit i mörkret, blåsten och regnet bara. :P

Kommentarer
Postat av: Ammi

Men visst är det härligt med hösten, om den är fin med sol och så vackra höstbilder som du har hittat. Regnet kan ju kvitta förstås. Hoppas på en skön höst med sol och lite värme. Kram

2011-09-18 @ 10:03:13
Postat av: Jessica

Men vi kunde ju iaf gå ut i skogen och plocka svamp! :)

2011-09-21 @ 06:48:22
URL: http://himlagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0