Toa-regler

Det är spännande att upptäcka hur man vänjer sig vid att bo med någon. Det jag tycker är mest spännande är hur man utvecklar vissa osagda regler och bestämmelser kring vissa saker utan att egentligen tänka på det.
Jag och Daniel är till exempel ganska öppna och fria i vårt toalettanvändande när vi är ensamma i vår lägenhet, vilket tyvärr ibland resulterar i att jag desperat får kasta mig på handtaget i kissande stund när jag oavsiktiligt sitter lite väl öppet på någon annans toalett som inte fattar reglerna. :P Haha!

Min tolkning av vårt oskrivna toaspråk:
  • Öppen/halvöppen dörr- Välkommen in, jag bara rakar mig/ topsar öronen/ plockar ögonbrynen/ letar navelludd eller annat ofarligt och bryr mig inte.
  • Lätt tilldragen dörr- Jag kissar, pratar gärna genom dörren, vill helst inte att du kommer in, men är det kris så...
  • Stängd dörr- Number twoooo!! Kom inte in. Prat ok, men tjuvlyssna inte.
  • Låst dörr- Mensmage/bakismage number two. GÅ FÖRIHELVETE INTE IN!! Toaletten är sedan strängt off limits i minst en halvtimme.
Vanan att kissa med icke stängd dörr är en farlig grej dock. Passa er!


Ps. Bubblan såg olycklig ut när jag slutade leka med henne i morse för att gå till jobbet, och jag fick akut dåligt samvete. Som tur var hade jag ett ekollon till hands och studsade in det i vardagsrummet, varpå en väldigt glad och lycklig katt skuttade iväg och påbörjade ett krig mot ekens blivande yngling. Tur att katter är så lätta att underhålla, haha!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Ha, ha, jag tycker ibland att toan är det enda ställe som man får vara ifred på , så det är bra att ta med sig en bok och låsa o ha det lugnt ett tag. Lilla Bubblis, hon vill ju leka. Kram

2011-09-09 @ 18:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0