En helt vanlig promenad

Vår katt, som jag introducerade i förra inlägget, är av praktiska skäl innekatt eftersom vi bor i lägenhet. Dock tycker vi att han har rätt att gå ut ändå, och följaktligen promenerar vi omkring i området med skrutten i sele och ser allmänt dumma ut medans han står luktar på en ormbunke eller dylikt i en kvart. Det som följer är en redogörelse för en helt vanlig Sylvesterpromenad som vi tog här om dagen.


Vi börjar utanför porten, finns det en katt i närheten så springer man direkt fram och trakasserar den stackaren (i detta fall Murris). "Leka? Lekalekalekaleka????!?"


Om den tilltänkta lekkamraten missförstår och springer iväg så kan man alltid följa efter. "LEKA!!??"


Men... Är han trög eller? "Leka här då??"


"Hallåååå, sluta springa dåååå!!"


Ähh, han va tråkig. Kom matte, vi spanar lite istället!!


Hihihi, matte kan inte seee mig!!!


Iiihh, gammelkatten vaktar här. Han är boss i områder och jag brukar hälsa på honom, men han är lite läskig.


Shhh, skräm inte iväg fåglarna, jag jagar!!


Hmm, vem har gått här måntro.?


Schysst, någon har lämnat mat på bordet! Eller? Nä...


Ska bara vila lite, snart är jag nöjd.


HEMMA IGEN! Det är väldigt ansträngande att vara ute på äventyr, så när man kommer in igen behöver man sova. Ordentligt. Helst med huvudet intryckt i en kudde, för så har jag sett att husse gör.

THE END.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Vad roligt att du är tillbaka , och med kissen också. Han har det riktigt spännande när ni är ute. Sen är han ju rätt nyfiken också. Men sööööt! Kram

2013-07-07 @ 15:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0