En liten uppmaning...

 
 
...till alla djurrättsaktivister där ute som flippar på ryttare som använder spö eller sporrar- här ser ni en häst som regelbundet rids med dessa hjälpmedel, men de används på rätt sätt i ridningen, alltså som just ett hjälpmedel och inte ett redskap för att skapa smärta.
Jag hoppas alla noterar hur extremt stressad, rädd och utnyttjad Lancelot ser ut att känna sig här när jag viftar omkring med spöt. Inte det? Nä, precis.
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är själv för att alla typer av djurmisshandel ska påpekas och åtgärdas (HÅRT!), men jag tycker istället man kan lägga energin på undernärda djur, misshandlade djur, sådana som står i sin egen skit i månader eller för all del idioter som låter sina hundar slåss för pengar eller släpper ut husdjursormar i skogen när de inte är roliga längre.
Att man rider med hjälpmedel betyder inte att man misshandlar ett djur, det betyder bara att det är ett djur som används, ett djur som vi människor har tämjt och förändrat, precis som så många andra (på gott och ont, tycka vad man vill om det). De flesta ryttare älskar sina hästar och lägger ner sin själ och sitt hjärta (för att inte tala om stora delar av sina ekonomiska medel) för att de ska ha ett perfekt liv. Jag tycker absolut man ska säga till (om man vet vad man talar om) om man ser en ryttare som är hårdhänt mot sin häst, men utgå inte ifrån att alla ryttare är djurplågare.
THE END.
 

För övrigt så har jag haft en extremt bra, somrig, hästig och mysig första semesterdag tillsammans med min syster Jessica (som även tog de vackra fotona ovan), fler blider kan komma. :)
 

Kommentarer
Postat av: Ammi

Håller med dig , särskilt om ormarna. Hu!!! För övrigt väldigt fina bilder på häst och ryttare. Vilken fin brun färg han har, heter säkert något särskilt men det vet inte jag. Är ju ingen hästkännare. Kram

2013-07-08 @ 22:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0