Semester

 
 
Hej, hej, hemskt mycket hej!
 
Det blev ett väldigt uppehåll här insåg jag, helt ärligt hade jag i princip glömt bort att jag hade en blogg...
Men jag tänkte såhär- jag har ju knappast en massa tusen läsare som saknat mig och inte vet vad jag håller på med IRL, så vi gör en snabb genomgång.
Det har varit mycket upp och ner på många plan såklart, men vi skippar detaljerna, de är inget roliga ändå.
I ett av de sista inläggen jag skrev innan mitt oplanerade uppehåll skrev jag att jag hade fått jobb- det jobbet har jag fortfarande!
Jag skrev även att jag ville börja rida, köpa skor och kanske åka någonstans.
  • Rida- red en termin på Råda Ridklubb efter test-träningen, har sedan varit medryttare på en fnorkhäst vid namn Baltazar (som sedan flyttade), och blev sedan tillfrågad att bli medryttare på en söt pålle vid namn Lancelot istället, vilket är det jag är nu och trivs väldigt bra.
  • Köpa skor- CHECK!
  • Åka någonstans- Jepp, det också! Har varit i bl a Grekland, Prag, Köln och på en hästresa med bästa Madde. Även gjort det till tradition att gå på Göteborg Horse Show och som vanligt Sweden Rock.
Men utöver det- något av det allra bästa som har hänt sedan den sorgliga farmor-perioden- vi har skaffat en katt!
Och inte vilket katt som helst heller, utan världens bästa katt!

Wild Fellows Sylvester (Blomkvist-Falck) är hans fullständiga namn, och han är en liten Bengal som är nästan exakt 16 månader gammal nu. Han är busig, galen, söt, mysig och väldigt personlig, och vi älskar honom mer än allt.
 
Såhär missnöjd kan man se ut när man har satt sig själv i en jobbig situation...Haha!! Sötungen.
 
 
Jag ska försöka få tillbaka motivationen nu eftersom jag har gått på semester idag (HAAAAALLELUJA!), och jag vet att skrivande är lite som terapi för mig.
Imorgon ska jag hästnörda mig på Börjes och beställa ridstövlarna jag har drömt om sedan jag var 12 år gammal, samt kanske dricka öl. Söndag innebär sambo-mys med bio, måndag eller tisdag är utflykt till Lancelots bete med lite ridning och mys planerad tillsammans med syster Himlagris, och på onsdag åker jag till Småland för att hälsa på.
Onekligen en bra start på semestern!
'Til next time... :)
 

Kommentarer
Postat av: Ammi

Vad roligt att du skriver igen. Jag har saknat din blogg. Mys nu med söta katten och pojkvännen. Kram

2013-07-06 @ 12:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0